mitsubishi_premium_zen

Mnohí z nás registrujú, že symbol „značky“ na seba vzal oveľa väčší význam ako samotný výrobok. Samozrejme, chcem trochu viac písať o klimatizáciách ,ale platí to viac ,či menej všeobecne. “Značkový“ tovar je lepší a preto môže byť aj prirodzene drahší. Za čo všetko sme ochotní si priplatiť ? Za známejšie logo ? Za viac reklamy ? Lepší marketing ,ktorý je s klimatizáciou priestoru spojený?

Vždy sa stane, že trh vytvorí no name značky , alebo sa im zvykne hovoriť low costové produkty ,ktoré sú menej známe a tým pádom cenovo zaujímavejšie. A populárnejší klimatizéri, čo do mena ,možno aj objemu výrobkov sa začnú trochu prispôsobovať. Jedni ceny držia vysoko a presviedčajú zákazníkov ,že inak to nejde .Druhí niečo uberú , trochu odľahčia ,ako sa po novom hovorí-optimalizujú .Ďalší, menej známi klimatizéri sa začnú učiť a viac sa okolo seba pozerajú. Niečo pridajú ,sem tam vylepšia. Chvíľu to trvá a výrobky sa začínajú na seba podobať nielen zvonka ,ale aj zvnútra. Viem , je to písané zjednodušene. Samozrejme , na strane známejších výrobcov je viac výskumu, viac nápadov a práce v pozadí ,niekto by povedal know how . Ja ale skôr myslím na výsledok ,teda výrobok ,pred ktorý sa postaví zákazník, ktorý o chladení a klimatizáciách takmer nič nevie a spolieha sa na odbornosť a odporúčania špecialistov na klimatizácie. Viem sa vžiť do jeho kože. Veď každý z nás je sem tam zákazník, ktorý sa stratí v ponukách značiek. Jeden to má jasné hneď, chce len trochu chladnejší priestor v lete a nezáleží mu na nálepke ,ktorú klimatizácia ma. Ďalší si vie pomôcť neodhadnuteľnou náklonnosťou k určitej značne ,ktorú sám nevie vysvetliť, prípadne k regiónu z ktorého značka pochádza. A veľa je tých , ktorých presvedčenie je každé ráno iné a je to v pohode. Vzhľadom na výber cca 40 značiek klimatizácií ,kde každá má niekoľko modelov rôznej triedy s mnohými možnými aj nemožnými funkciami, sa zrazu nad jasnou myšlienkou obstarania si klimatizácie začína stmievať . Už to nevyzerá tak jednoducho a ani zábavne. Keď k tomu pridám aj množstvo klimatizačných firiem ,dodávateľských, ale aj montážnych, pridám sezónny charakter práce ,tak to už nezachráni ani najkrajšie logo ,ani super značka. Bude to z obidvoch strán, dodávateľa aj zákazníka len o ústretovosti , slušnosti a spoľahlivosti . Čiže o ľuďoch . O nás.

Dôležité je urobiť rozhodnutie o kúpe klimatizácie a potom si len užívať komfortné prostredie. Všetko medzi tým je o komunikácii.

A práve preto vznikol aj tento blog, kde Vám poradíme, ako si klimatizáciu vybrať , ako sa o ňu správne starať, na čo si dať pozor. Ďakujem.

Ing. Peter Černiansky

www.klimatizeri.sk

POSTED BY klimatizéri | jan, 10, 2017 |